zondag 4 juli 2010

De maand is voorbij: doet ze het of doet ze het niet?

Het zit er op. Ik mag de televisie gewoon weer naderen én aanzetten. Een hele maand geen tv kijken; toen ik het bedacht én online aangekondigd had, vroeg ik me af waar ik in godsnaam aan begonnen was. Ik moet bekennen dat ik licht trillende handjes kreeg bij de gedachte alleen al. De eerste twee weken stonden dan ook in het teken van 'afkicken'; ik moest echt een hardnekkige gewoonte doorbreken en had steeds in mijn hoofd: "even de relaxen en de tv aan doen. Oh nee, dat mag niet...".

Maar na twee weken was die tv-aanzet-neiging compleet verdwenen en had ik mezelf al een ander ritme aangeleerd. Een ritme waarin de tv niet meer voor kwam. Ik merkte dat ik me 's avonds veel minder moe voelde dan wanneer ik de hele avond passief voor de buis had gehangen. Een veel frisser hoofd, gewoon door geen tv te kijken. Mike, it's amazing!

Van tevoren was ik al gewaarschuwd dat mijn optimistische veronderstelling dat ik zonder de tv zeeën aan tijd over zou houden wellicht wel eens tegen kon vallen. Dat blijkt inderdaad zo te zijn. Ook zonder tv te kijken is het nog nodig om 's avonds te ontspannen en het constant afwerken van je to do-lijstjes hoort daar niet bij.

En nu, dat is de vraag. Doet ze het of doet ze het niet? Met trots kan ik melden dat ik tot op de dag van vandaag de televisie nog niet aangeraakt heb. En wat mij betreft blijft hij ook lekker uit. Iemand nog een tv kopen ;)?

2 opmerkingen:

  1. Wat knap!
    Ik zou het niet kunnen, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, als je echt de tv de deur uit wilt doen is daar altijd nog internet met uitzending gemist. En als je dan ook nog lid wordt van een nieuwsgroep kun je filmpjes downloaden. Dus eigenlijk heb je een tv helemaal niet meer nodig!

    BeantwoordenVerwijderen