zondag 12 april 2009

Rammelende eierstokken

Wanneer je qua leeftijd richting de 30 gaat, wordt het thema voortplanting steeds minder een ver-van-je-bed-show. De eerste vriendinnen gaan trouwen en zetten daarna een mini-versie (of twee) van zichzelf op de wereld. En zo veranderen de gesprekken langzamerhand in de gesprekken waarvan je vroeger zei dat je ze nooit zou voeren.

Op verjaardagen worden de meegebrachte babyfoons op een prominente plek uitgestald, worden er vurige discussies gevoerd over welke dweilset het beste kleine babyhandjes van de vloer haalt en worden de Tell Sell-apparaten de hemel in geprezen. "Zo'n FlavorWave Turbo Oven lijkt me wel wat, zou dat echt werken?". Als happy single kun je alleen maar lijdzaam toekijken.

Gelukkig zijn er in mijn vriendinnengroep ook nog mede-singles die zorgen voor de juiste balans. Maar zelfs vriendinnen waarvan je het niet verwacht, blijken vanuit een onverwachte hoek bezig te zijn met voortplanting. Vol trots laat vriendin M. mij een klein plantje zien: "Kijk, allemaal nieuwe pepertjes!". Enthousiast legt ze uit hoe ze het plantje handmatig bevrucht heeft door het stuifmeel van bloemetje naar bloemetje te transporteren. En zie daar: vijf kleine pepertjes.

Ik kan bij dit tafereel maar aan een ding denken: zou dit de volgende vriendin zijn die ten prooi valt aan rammelende eierstokken?

5 opmerkingen:

  1. Ik zit hier (gelukkig) nog een paar jaartjes voor, maar dit logje verwoordt precies de gesprekken die ik collega's en vriendinnen van tegen de 30 hoor voeren. Prachtig. Het gekke is wel dat ik alleen de dertigers ken die zelf geen kind hebben/willen, en niet die dertigers die al een kind hebben of in verwachting zijn... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de FlavorWave nog niet besteld....de easylidz trouwens wel:)Handig joh!

    Groet,
    Alita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleine pepertjes zijn toch ook schattig ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou meid... Je hebt helemaal gelijk!
    Gelukkig ben ik nog niet met de pepertjes bezig...

    pfff!

    dikke kuz
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HAHAHAHAHA Hilarisch! Fijn dat ik zo'n vriendinnetje ben met een mini versie en getrouwd enzo! Kan ik lekker aan de zijlijn genieten van jouw vrije leventje! Tot staks!

    Liefs FEm

    BeantwoordenVerwijderen