maandag 9 februari 2009

24/7 Perfectie

Een vrijgezelle vrouw heeft het zwaar. Zij moet er te allen tijde stralend, vrolijk en verzorgd uitzien. 24/7 perfectie dus. Niet alleen buitenshuis dient zij zichzelf op een aantrekkelijk manier te presenteren, dit geldt ook voor het leven binnenshuis. Je weet namelijk nooit wanneer je die ene Leuke Man tegen het lijf loopt.

De pyjama waarin ik afgelopen vrijdag de deur opendeed voor de postbode past absoluut niet in het plaatje van een perfect en verzorgd uiterlijk. En echt stralend kon je mijn ongekamde haar en onopgemaakte gezicht niet noemen. Gelukkig viel de postbode niet in de categorie 'Leuke Man' en was de schade dit keer beperkt.

Zaterdag, in de herkansing. Je zou denken dat ik als verstokte vrijgezel toch snel leer van mijn eerder gemaakte fout, maar helaas. Postbode nummer twee (categorie Leuke Man!) had het geluk mij te zien met een half-opgemaakt gezicht en een prachtige paarse klem bovenop mijn hoofd om mijn haar uit mijn gezicht te houden. Gelukkig was ik de 'Hulk-fase' net voorbij en was ik niet meer her en der groen. (Nooit gehoord dat je rode plekjes kunt camoufleren met groen? Weer wat geleerd dus!) Maar mijn versierpogingen waren natuurlijk kansloos in deze gedaante en de Leuke Man ontglipte me.

Voortaan zit ik weer vanaf 08.00 uur 's ochtends stralend, vrolijk en verzorgd aan mijn scriptie te werken. 24/7 perfectie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten