woensdag 4 februari 2009

Dromen

Ik reed vannacht in een auto met daarachter een open kar. In die kar zaten een herdershond én een Shetlandpony. Samen met deze twee dieren was ik weggelopen. Waarvandaan of waarom wist ik niet. En ik ben er in de droom ook niet achtergekomen. Wel was er nog iets met een zwembad en een glas frisdrank.

Ik droom veel en vaak. En meestal onthou ik mijn dromen ook, of in ieder geval een gedeelte ervan. Ik heb wel eens proberen op te zoeken wat een droom betekende. Van dromen waarin ik dringend op zoek ben naar een toilet, maar deze of niet kan vinden, of er niet op wil omdat ze te vies zijn, is de betekenis me meteen duidelijk als ik wakker word: ik moet plassen.

Maar de meeste van mijn dromen zijn zo raar en vaag dat ik er vaak geen touw aan vast kan knopen. Zoals in de droom van vannacht: met een herdershond kan ik leven, daar heb je nog wat aan, maar een Shetlandpony?! Wat moet ik met een Shetlandpony? Met mijn lengte van 1.85 meter heb ik erg weinig aan die Shetlandpony als de auto waarin ik reed het zou begeven. En waar staat een Shetlandpony in vredesnaam voor? Op Dromenweb staat hij er niet tussen helaas. Bij 'Paarden' staat er wel: "Het dromen over paarden voorspelt bijna altijd voorspoed en geluk." Maar ja, een Shetlandpony is nou niet bepaald een paard. Het kan nooit gunstig zijn, die Shetlandpony.

Ik zit ook regelmatig rechtop in mijn bed, met hartkloppingen bij te komen van een enge droom. In een nanoseconde trek ik dan aan het touwtje van de lamp om te checken of die enge geest toch echt niet naast me staat. Vooral in tijden van stress komen deze dromen regelmatig voor. En stress, daar heb ik nou in deze weken gelukkig he-le-maal geen last van...

3 opmerkingen:

  1. Wow Natas, wat schrijf jij leuk! Misschien was het geen shetlandpony, maar een grote kat? Of een cavia?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. shetland = klein beetje voorspoed? *grin*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk ook eens op http://www.grotebeer.net/droomsymbolen.html om de betekenis van je dromen te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen