dinsdag 24 februari 2009

Koekoek

"Psst, psst.""
"Hee meisje, psst."
"Psssst!!".

Veel mannen zijn niet erg creatief in de manier waarop ze mijn aandacht proberen te trekken. Ik reageer niet op gepsst, gesis of het algemene 'Hee, meisje'. Meestal tot frustratie van de sissende kerels waardoor ze nog harder en nadrukkelijker gaan pssst-en tot je te ver weg bent. En nee, daar worden ze zeker niet aantrekkelijker van.

Soms wordt er een meer directe manier van toenadering gezocht. Bij het vooroverbuigen om mijn fiets op slot te zetten werd ik zonder pardon vol in mijn achterste geknepen. Op klaarlichte dag, in mijn eigen straat. Ik stond zo perplex door deze actie dat ik niet snel genoeg een goede reactie klaar had. Maar dat ik liever zonder een hand op mijn kont mijn fiets op slot zet mag duidelijk zijn.

De man die me gisteren wilde laten weten dat hij me wel zag zitten, had wel een heel creatieve manier van aandacht trekken: "Koekoek!" hoorde ik toen ik hem voorbij fietste. Ik vraag me af waar hij zijn inspiratie vandaan haalt.

2 opmerkingen:

  1. hihihi grappig blogs!
    liefs thirza

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, hoe verschrikkelijk herkenbaar! Ik werk in een met testosteron overladen gebouw, en afgelopen week heb ik weer een hoogtepuntje meegemaakt. Een man of 15 zag mij aan komen lopen, vormden spontaan een erehaag en openden netjes de deur voor me... En dat alleen maar omdat ik de (vrijwel) enige vrouw ben in dit 12 verdiepingen tellende gebouw...

    BeantwoordenVerwijderen