zaterdag 14 februari 2009

Studie Ontwijkend Gedrag

Elke dag werk ik hard en braaf aan mijn scriptie. Die vordert gestaag. Ik bevind me nu in de analysefase en dit betekent dat ik analyses met moeilijke namen loslaat op cijfertjes van 1 tot en met 5. Ik toets de internal consistency, check mijn Cronbach alpha's, maak wat scatterdiagrammen en laat er een regressie-analyse op los. Ook draai ik mijn hand niet meer om voor wat transposen en symmetrizen.

Maar tussen de bedrijven door ben ik ook heel goed in Studie Ontwijkend Gedrag, ook wel SOG genoemd. SOG-gen klinkt heel negatief, maar het is broodnodig kan ik je vertellen. Nu geldt voor SOG-gen eigenlijk hetzelfde als voor alcohol: geniet, maar SOG met mate.

En daar gaat het soms wat scheef. Want...ik heb Twitter weer herontdekt. En Twitter is verslavend. En wordt, hoe meer je het doet, ook steeds verslavender. Het is moeilijk uit te leggen waarom Twitter zo leuk is. De eerste reactie van veel mensen is: "Wat is er nou leuk aan de hele dag vertellen wat je aan het doen bent?" en "Wat interesseert mij het nou wat iemand anders, laat staan een onbekende, de hele dag doet?".

Maar Twitter is meer dan alleen maar vertellen dat je wakker bent, een broodje eet, boodschappen gaat doen of de kat een aai geeft. Twitter is ook het delen van nieuwsfeiten, wat soms vele malen sneller gaat dan via nu.nl, en het delen van kennis over onderwerpen die je interesseren. Je volgt mensen die jij interessant vindt en wordt gevolgd door mensen die jou interessant vinden. Zo kun je een waardevol online netwerk opbouwen.

Nieuwsgierig naar wat ik de hele dag te melden heb? Check de rechterkolom op dit blog of bekijk mijn Twitter-pagina.

Maar je bent gewaarschuwd: geniet, maar twitter met mate.

2 opmerkingen:

  1. Pff, dat klinkt als abacadabra inderdaad. Ben ik blij dat ik waarschijnlijk een kwalitatief onderzoek ga doen. Al heeft dat natuurlijk ook z'n nadelen. Maaruh succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twitter, twitter, twitter... Als je nou even afstudeert, dan heb je nog ook nog es echt wat te melden!

    BeantwoordenVerwijderen